Uw groeps- en bedrijfsuitjes specialist van Tilburg en omstreken.

Bedrijfsuitje in Tilburg; de do’s en don’ts

Geplaatst door Joleen Jansen op 14 juli 2014.

Bedrijfsuitje in Tilburg; de do’s en don’ts

Ken je dat, dat het weer de tijd van het jaar is om het bedrijfsuitje te organiseren en iedereen eigenlijk wel verwacht dat jij het doet? Gewoon omdat jij het altijd doet?

Om het jou zo makkelijk mogelijk te maken heb ik hier een aantal do´s en dont´s op een rijtje gezet. Door de jaren heen hebben wij namelijk gemerkt dat het volgen van een aantal `lijfregels` er voor kan zorgen dat jouw bedrijfsuitje wèl geslaagd is.

Do’s voor een geslaagd bedrijfsuitje in Tilburg

Begin op tijd!

De laatste jaren is het steeds meer de trend om op het laatste moment te boeken. Dit hoeft geen probleem te zijn, maar vaak zorgt de tijdsdruk niet voor het gewenste resultaat. Simpelweg omdat sommige locaties/ activiteiten niet meer beschikbaar zijn of omdat er te weinig tijd is voor het uitwerken van de details wat erg jammer is.

– Zorg dat je helder hebt wat je budget is en vermeld dit ook

Onterecht denken mensen vaak dat ze beter geen budget kunnen doorgeven omdat wij, de organiserende partij, daar dan naar gaan rekenen. Dit is een misverstand wat ik graag uit de wereld help. Door goed voor ogen te hebben wat het budget is en de wensen, kan er een gepast aanbod gemaakt worden waarbij er snel tot de kern gekomen kan worden. Zonder concrete handvaten worden er alleen maar aannames gemaakt wat zelden voor het gewenste resultaat zorgt.

– Laat je goed informeren over de verschillende mogelijkheden

Tilburg heeft verrassend veel mogelijkheden voor leuke en ludieke bedrijfsuitjes. Oriënteer jezelf goed en kijk wat er mogelijk is binnen het budget. Denk daarbij ook aan maatwerk mogelijkheden en anders dan anders uitjes door gebruik van entertainment


Dont’s voor een geslaagd bedrijfsuitje in Tilburg

– Bedenk wat de gedeelde noemer is binnen het bedrijf.

Te vaak zien wij dat de hoofdboeker een programma bedenkt wat vooral hij of zij ontzettend leuk vindt. Voor het gemak wordt even vergeten wat de meerderheid van de groep leuk vindt. Dit zorgt op de dag zelf voor ongemakkelijke momenten en nog veel belangrijker, je slaat de plank die teambuilding heet volledig mis.

– Plan het programma niet te vol

Tegenwoordig moeten de uitjes steeds gekker, uitdagender, maar bovenal “meer” zijn. Gevolg is dat de dag soms zo volgepropt wordt met activiteiten dat men alleen maar op het horloge aan het kijken is of ze wel op tijd zijn bij de volgende afspraak. Terwijl je juist wil dat collega’s de tijd hebben om elkaar te leren kennen of juist even kunnen bijkletsen. Ons advies; kies voor minder activiteiten en meer tijd tussendoor waardoor er onder het genot van een drankje echt aan je team gebouwd kan worden.

– Plan bij voorkeur niet het gehele programma buiten

Wij adviseren, wanneer mogelijk, om niet het gehele programma buiten te plannen. Mocht het echt slecht weer zijn dan valt namelijk je hele dag in het water en heb jij niet alleen tijdens de dag maar ook de week er voor onnodig veel stress.

Ik hoop dat de bovenstaande tips nuttig voor je zijn en dat het de organisatie van jullie bedrijfsuitje een stuk makkelijker maakt. Mocht je iemand kennen waar bovenstaande tips nuttig voor kunnen zijn, schroom dan niet om deze info te delen. Gemak dient tenslotte de mens toch?

Uiteraard mag je me ook altijd bellen mocht je nog vragen hebben.

 

Groetjes Joleen