Uw groeps- en bedrijfsuitjes specialist van Tilburg en omstreken.

Maatschappelijk Verantwoord Uitje; the making of

Geplaatst door Joleen Jansen op 10 juli 2015.

Maatschappelijk Verantwoord Uitje;                                                 the making of

Vorig jaar december zat ik met mijn smartphone-game-leverancier om de tafel om het afgelopen jaar te bespreken en al snel kwamen we tot de conclusie dat het eigenlijk wel tijd was voor een nieuw spel. We hadden op dat moment de Godfather Game en de Erfenis op het gebied van smartphone games en beide spellen zijn altijd succes gegarandeerd. Het gebeurt zelfs wel vaker dan een keer dat klanten terugkomen voor het andere spel omdat ze zo enthousiast zijn over de techniek of dat ze het spel gewoon nog eens komen spelen maar dan met een andere groep.

Kortom; we hebben goud in handen, doe er iets mee! Maar ja een nieuw spel moet wel vernieuwend zijn, verfrissend, anders en bovenal niet de omzet afsnoepen van onze andere stadsspellen. Best een lastige opgave, want er is al zo veel. En meer van hetzelfde daar wordt niemand blij van.

Al snel kwam ik tot de conclusie dat ik dit niet alleen moest willen maar dat dit een prima projectje was om samen met collega BeleefBreda op te pakken. Zij zijn de grondleggers van de Godfather Game en de Erfenis en we spreken elkaar geregeld over de ontwikkelingen in de markt. Gelukkig vonden zij het ook tijd voor een nieuw spel dus een brainstorm afspraak was zo gepland.

Eerlijk gezegd had ik geen idee wat we nou eens moesten verzinnen. Als ik ons beiden aanbod bekeek hadden we al zoveel, wat was het dan dat we misten? Wel had ik me eens goed verdiept in de trends en ontwikkelingen van het moment maar hoe dat ging leiden tot een leuk en uitdagend spel?? Ik wist het zo net nog niet.

Maar goed op een fijne winterse dag in januari stapte ik binnen bij BeleefBreda en nadat we al een uur aan het kletsen waren over de branche kwam ik tot de ontdekking dat over een half uur mijn parkeermeter afliep. Knallen dus! En zoals het vaak gaat, onder druk presteer je het best. Binnen 10 minuten kwamen we tot de conclusie dat de onderscheidende factor een Maatschappelijk Verantwoord Uitje moest zijn. Want beiden wilden we heel graag wat bijdragen aan de gemeenschap, maar ja hoe dan?

Uitgaan van onze kracht werd het uitgangspunt. Want uitjes organiseren, daar zijn we allebei goed in. Tel daar bij op dat ik al jaren een enorm zwak heb voor de CliniClowns en het spel is geboren!

CliniClowns Citygame een spel met inhoud waarbij bewustwording wordt gecombineerd met fun; heel veel fun!

Maanden aan voorbereiding volgenden. Want wij konden dat wel leuk bedenken, maar zou CliniClowns Nederland dit wel willen steunen? Dat was natuurlijk de voorwaarde. Gelukkig zagen zij net als ons de mogelijkheden en bovenal de goede gedachte erachter.

Onze techneut werd ingeschakeld om het spel technisch in orde te maken en Pien, de stagiaire van BeleefBreda die kreeg een fantastische stageopdracht in haar schoot geworpen. Want bedenken is één, maar ontwerpen, finetunen, presentatie maken, contacten onderhouden, materialen verzorgen; dat is een tweede.

En nu, half juli 2015 is het zo ver; CliniClowns Citygame is ready to play. 10% van de omzet (€2.95 p.p.) gaat sowieso naar CliniClowns Nederland. En dat bedrag kan nog opgehoogd worden met de verkoop van Toet (officiele knuffel van de CliniClowns) en vrijblijvende donaties.

Ik ben super trots dat we dit vernieuwende product in de markt gaan zetten en ik hoop dan ook met heel mijn hart dat het een succes wordt. En niet omdat ik er dan lekker aan kan verdienen. Nee; omdat dan, via ons, nog meer mensen ontdekken wat een fantastisch mooi doel Cliniclowns is en wat voor prachtig werk zij doen.

Liefs Joleen