Uw groeps- en bedrijfsuitjes specialist van Tilburg en omstreken.

Vernieuwen, verdiepen of vergezocht?

Geplaatst door Joleen Jansen op 13 april 2017.

Vernieuwen, verdiepen of vergezocht?

Stilstand is achteruitgang is een welbekend gezegde. Een spreuk waar ik het op zich mee eens ben aangezien je je als ondernemer moet blijven vernieuwen. Toch vraag ik me af of we elkaar soms niet een beetje gek maken.

In onze branche is het heel gewoon dat de winter gebruikt wordt (laagseizoen) om nieuwe activiteiten te ontwikkelen. Dat doe ik ook al jaren achtereen en zo ook was ik dat dit jaar weer van plan. Door allerlei organisatie veranderingen was dat rustige laagseizoen ineens voorbij en bedacht ik me vorige week; oh jee ik heb helemaal niet veel nieuwe activiteiten ontwikkeld.  Die reactie zette me aan het denken want is het altijd nodig om allerlei nieuwe activiteiten te ontwikkelen? Wordt het dan niet veel van hetzelfde? En nog veel belangrijker; zitten onze klanten daar wel op te wachten?

Opfrissen of uitbreiden?
Je zou je kunnen afvragen of het niet veel beter is om je huidige activiteiten op te frissen en waar mogelijk te verdiepen door de opgedane kennis. Want in hoeverre maken we onze klanten blij door tig verschillende quizzen en stadsspellen aan te bieden? Door het aanbod zo uitgebreid te maken dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ik geloof niet dat dat echt klantvriendelijk is.

Koude kermis
En hoe reëel is de verwachting van de spellen die soms door een gelikte tekst en een populaire titel gecreëerd wordt? Neem nou Wie is de Mol. Dat programma is door de jaren heen zo enorm professioneel geworden en beschikt over zulke enorme budgetten dat de spellen super fantastisch zijn. Als een klant dit spel boekt en dan een vergelijkbare kwaliteit verwacht als op tv dan kan het zomaar zijn dat ze van een koude kermis thuiskomen. Jammer voor de klant maar ergens ook wel logisch.

Typisch Tilburg
Wij kiezen er bewust voor om in onze activiteiten altijd de Tilburg beleving voorop te zetten. We heten tenslotte niet voor niets Ontdek Tilburg.  En dat is ook waar we voor staan; we willen onze klanten de stad laten ontdekken. Dat kan op legio manieren; van een ludieke stadswandeling tot een quiz of stadsspel.

Escape Car
Uiteraard volgen wij ook de trends, maar het is altijd goed om te overwegen of je echt een bijdrage levert met de ontwikkeling van een nieuwe activiteit of dat je gewoon wil meeliften op een hype. Zo hebben wij onlangs de Escape Car gelanceerd. Escape Rooms schieten de laatste jaren als paddenstoelen uit de grond dus ik had geen behoefte daar nog een ‘room’ aan toe te voegen. Wel vind ik het leuk om te kijken hoe je die trend dan kan aanpassen tot iets vernieuwends. In dit geval de Escape Car.

Kortom; vernieuwen en vooruitgang is goed; maar je moet het wel bewust doen en niet omdat het “heurt”. Want als dat je reden is, dan vind ik het een beetje vergezocht. Wat jij?